ترخیص کالا از چین

ترخیص کالا از چین

ترخیص کالا از چین یکی از پر ترافیک ترین نوع واردات کالا می باشد چرا که چین یکی از کشورهای دنیا و شاید بزرگترین کشوری می باشد که کالا های صادراتی بسیار زیادی دارد به همین دلیل ترخیص کالا از چین نه تنها در ایران بلکه در سایر کشورهای جهان دارای رونق خاصی می باشد.

خروج کالا از چین به صورت های مختلف و توسط تیم های مختلفی صورت می گیرد که یکی از تیم هایی تخصصی و حرفه ای ترخیص کالا که به صورت فعال در حوزه خروج کالا از چین می باشد گروه تخصصی خروج کالا تلاش و توسعه می باشد.

انواع کالاهای وارداتی از چین

ترخیص کالا از چین محدود به چند کالای خاص نمی باشد؛ انواع مختلفی از کالاها از چین وارد کشور ما می شود؛ از مهمترین کالاهایی که از چین وارد کشور ما می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تجهیزات دارویی
  • لوازم خانگی
  • تجهیزات تزئینی
  • تجهیزات اداری
  • انواع کالای برقی
  • مواد دارویی
  • اسباب بازی
  • و ۱۰۰ ها کالای دیگر

واردات از هر کشوری تابع قوانین و ساز و کارهای خودش می باشد. واردات از چین نیز به مثابه بسیاری از کشورها قوانین خاص خود را دارد. هرچند در سال های اخیر شرکت های بسیاری در زمینه واردات کالا از چین ورود کرده اند و دفاتر تجاری بازرگانی بسیاری در شهرهای مختلف چین به راه افتاده است، آگاهی شخص شما از چگونگی واردات از چین بسیار مهم است.

اکثر کالاهایی که از طریق مرزهای دریایی و با کشتی به کشور وارد می شوند در گمرک شهید رجایی اظهار خواهند شد و پروسه خروج کالا در آن جا صورت خواهد گرفت. جالب است که بدانید در دوره ۱۲ ماهه منتهی به اسفند سال ۹۵ نزدیک به ۱۴ درصد واردات کالا مختص به واردات از چین بوده است. از آن جایی که کالاهای وارداتی از چین اکثرا توسط کشتی از بنادر مهم چین همچون گوانجو حمل می شوند پس بدیهی است که واردات کالا از چین به گمرک شهید رجایی از آمار بالایی برخوردار می باشد.

همانطور که گفته شد، کالاهای وارداتی از چین به تمامی بندرها و گمرکات کشور وارد می شوند اما از آن جایی که اکثرا کالاها توسط کشتی و از طریق مرزهای دریایی وارد کشور می شوند می توان گفت که گمرک بندرعباس میزبان بیش تر محموله های وارداتی از چین می باشد. تیم ترخیص با تجربه شرکت بازرگانی داده کاوی پرشیا در تمامی گمرکات ایران بخصوص در گمرک بندرعباس فعال بوده و تشریفات گمرکی و امور ترخیص کالا را به بهترین نحو انجام می دهد. ترخیص کاران مستقر در گمرک، امور خروج کالا از گمرک شهید رجایی را به وکالت از طرف خریدار انجام خواهد داد و کالا را به انبار خریدار ارسال خواهد کرد.

رویه واردات کالا از چین

رویه واردات سفارشات از چین همانند رویه واردات محصولات از تمامی کشورها می باشد. کالاها بنا بر نوع و کد تعرفه ای که دارند دسته بندی شده و عوارض و حقوق گمرکی به آن ها تعلق می گیرد. هر کالایی برای واردات و خروج از گمرک به مجوزهای ورودی احتیاج دارد به عنوان نمونه مجوز بهداشت، مجوز از سازمان غذا و دارو، استاندارد و غیره نیاز دارد که این مجوزها باید در سریع ترین زمان ممکن اخذ گردد تا مراحل ترخیص کالا از گمرک بدون هیچ مشکلی انجام شود.

بیشتر بخوانید :

مراحل خرید کالا از چین
ده توصیه ضروری واردات از چین
شرایط واردات کالا از چین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *