با کدام کشور واردات را شروع کنیم؟

 

با کدام کشور واردات را شروع کنیم؟

 

امروزه بسیاری از کشورها با ایران مبادلات بازرگانی وسیعی دارند و با یک سرچ ساده میتونید یک سری شرکت های تامیین کننده رو به راحتی پیدا کنید و کار بیزنسی واردات رو شروع کنید. قانون واردات و صادرات در هه ی کشورها یکسان نیست و هزینه های مربوطه در این بیزنس نسبت به کشور مورد نظر متفاوت هست. در این مقاله برخی از کشورهایی که با ایران مبادلات بسیار زیادی دارند رو به شما معرفی میکنیم و در ادامه پیشنهاداتی برای شروع کار با کشورها خواهیم داد.

 

۱) چین :

چین کشوری بسیار عالی برای واردات و همچنین صادرات کالا هست.

به دلیل ارزان بودن دستمزد کارگران در این کشور بسیاری از کالاها با قیمت کمتری نسبت به سایر کشورها تولید میشود. و اصولا کالاها را بر اساس کیفیت مد نظر تاجر تولید میکنند.

در تجارت با کشور چین تا حد امکان باید هدفدار پیش رفت. به دلیل وجود کارخانه جات و کارگاه ها و بازارهای بسیار زیاد و پر زرق و برقی که دارد اگر ندانید به دنبال چه کالایی هستید روزها و حتی ماه ها بین آن همه تنوع کالایی سرگردان میمانید. برای مثال فقط اگر بخواهید همه عمده فروش های مرتبط با لباس و پوشاک چین را بگردید چیزی حدود ۳ ماه زمان نیاز دارید ولی اگر هدفدار باشید و مثلا به دنبال دکمه از بخش پوشاک باشید راحت در کمتر از یک هفته میتوانید بررسی های خود را انجام دهید.

واردات از چین پیشنهاد اول ما هست به شرط اینکه حداقل به اندازه ی ۱ کانتینر خرید انجام بدهید چون در تعداد های محدود و پایین به دلیل هزینه ها و زمان ارسال صرفه اقتصادی ندارد.

در کشور چین سود شما نسبت به نوع خریدتان تعیین میشود که در سایر کشورها این سود نسبتا کمتر هست به دلیل اینکه کیفیت و قیمت را تاجر تا حدودی تعیین میکند.
نکته: مواظب کلاهبرداهای چینی باشید که در مقالات دیگر کاملا تامیین کننده واقعی و دروغین را توضیح خواهیم داد.
نکته: حتما کالای مورد نظرتان رو بیمه کنید اجبارا این بیمه از نوع closeA داد.

حتما بخوانید:  مراحل واردات از شناسايی تا ترخیص كالا
 

۲) ترکیه

دومین کشور ترکیه هست، نزدیک بودن به ایران و دسترسی راحت بدون نیاز به ویزا و هم سطح بودن نسبی فرهنگ مردم ترکیه با ایران باعث ایجاد بستری راحت و مناسب برای تجارت شده.

شروع واردات با کشور ترکیه پیشنهاد بسیار عالی هست برای کسانی که میخواهند در سطح کم شروع به کار کنند و سرمایه ی کمتری دارند. ترکیه نسبت به چین قانون مدارتر هست و تا حدی بیزنس راحت تر ولی به دلیل تولید با کیفیت و قیمت بالاتر نسبت به چین در مرحله دوم قرار میگیرد.

کشوری که اکثر برندهای مشهور دنیا رو از کالاهای عمومی و تخصصی دارد و حمل و نقل به صورت زمینی هست و در صورت اماده بودن سفارشات شما ۳ تا ۵ روز طول میکشه بار به گمرک ایران برسد. که این زمان در چین بین ۳۰ تا ۴۰ روز طول میکشه.

در ترکیه بازاری دارد به اسم بازار چینی ها که هر کالایی را از چین بخواهید در این بازار با حذاکثر ۱۰ الی ۱۵ درصد بالاتر نسبت به چین میتوانید پیدا کنید و زمان رو هم برای واردات از دست نمیدهید.
دیگر مزیت واردات از ترکیه نسبت به چین این هست که در تقریبا ۱۷ قلم کالای مهم در صنعت و کشاورزی نساجی و … در دنیا بین ۳ کشور اول صادر کنندگان دنیا هستند که عمده صادراتشون به کشور آلمان هست.

 

۳) امارات

کشور امارات شاه راه تجاری ایران با جهان هست.

واردات از امارات دو حالت دارد:

  1. کالایی را از بازارها و کمپانی های اماراتی خریداری کنیم.
  2. کالایی که از کشور های دیگر خریداری میکنیم و ارسال به ایران ندارن مجبوریم از طریق کشور ثالث این بار را وارد کنیم که اکثر مواقع امارات به عنوان این کشور ثالث انتخاب میشود. (البته در مورد ترکیه هم صدق میکند)

دلیل دیگر واردات از کشور امارات، نداشتن مالیات بر روی کالاها که از سال ۲۰۱۸ نیمه دوم تمامی کالاهای وارداتی شامل مالیات میشود.

حتما بخوانید:  فورواردر و کریر کارگزاران حمل و نقل کالا و تفاوت آنها

حمل بار از چین به ایران مانند کشور چین به صورت دریایی صورت میگیرد.

از معایب واردات از کشور امارات این هست که این کشور تولید کننده نیست و بسیاری از کالاها رو به عنوان واسطه باید خرید کرد البته با درصد اضافه بسیار پاییین که تقریبا هم سطح تولید کنندگان هست.
امارات کشوری بی نظیر برای صادرات و پکینگ محصولات صادراتی هست.

 

 

سوالات متداول در ابتدا:

  1. از کجا بدانم کدام کالا بیشتر به فروش خواهد رفت؟
    سوال بسیاری در شروع این کسب و کار هست. این سوال رو باید خودتان نسبت به حرفه و کالایی که قرار هست انتخاب کنید جواب بدهید. در بخش انتخاب کالای وارداتی میتوانید اطلاعات بیشتری کسب کنید.
  2. چگونگی پیدا کردن تامیین کننده و یا فروشنده؟
    از طریق سفر کردن به کشور مورد نظر
    اینترنت و سایت های معروف ,کتاب زرد تجاری هر کشور ,نمایشگاه های بین المللی
  3. چگونگی تشخیص کارخانه یا فروشنده اصلی و دروغین؟
    از طریق دفاتر ایرانی داخل کشورهای مختلف
    داشتن سایت و ثبت رسمی کشور و ارتباط حضوری طرفین

 

 

 

کدام کشور برای شروع واردات از نظر ما :

برای شروع با سرمایه ی کم بهترین گزینه واردات از ترکیه هست کالاهایی با کیفیت تر نسبت به چین، حمل راحت و سریع، عدم مشکل در گروپاژ، کرایه حمل و بیمه پایین، در دسترس بودن

نکته بسیار مهم :
اگر در تجارت با سرمایه ی کم به موفقیت کوچکی برسید این توانایی در شما برای کسب موفقیت های بزرگتر را راحت میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *