واردات کالاهای اروپایی و تحریمی از طریق کشورهای دیگر

واردات تحریمی

واردات تحریمی کالاهای اروپایی – گروه بازرگانی داده کاوی پرشیا با در کنار خود داشتن ترخیصکاران حرفه ای و متخصص، کالای مورد نظر شما را از طریق واسطه هایی که این مجموعه در کشورهای مختلف دارد، از طریق کشور ثالث تهیه کرده و در صورت موافقت فروشنده، کالا به نام کسی غیر از ایران ارسال شده و سپس از آنجا به ایران حمل می شود.

روال انجام کار به این نحو است که، مشخصات کالای درخواستی اعم از نوع، مدل و تعداد دریافت شده، استعلام قیمت صورت گرفته و در نهایت امر حمل کالا به ایران، ترخیص کالا  و در پاره ای موارد خرید کالا برای شما انجام می پذیرد.

واردات کالاهای اروپایی و تحریمی

از طریق کشورهای دیگر به چه صورت امکان پذیر هست؟ از آنجایی که تحریم های امریکا برای ورود یکسری کالا به ایران مشکلات عدیده ای ایجاد کرده است در ابتدا مروری بر مفهوم کلی تحریم میکنیم:

تحریم (Sanction) فعالیتی است که به وسیله یک یا چند بازیگر بین‌المللی (مجری تحریم)، علیه یک یا چند کشور دیگر (هدف تحریم)، به منظور مجازات این کشورها، بااهداف محروم ساختن آنها از انجام برخی مبادلات یا وادار ساختن آنها به پذیرش هنجارهایی معین و مهم (از دید مجریان تحریم)، اعمال می‌شود.

با توجه به اینکه اتحادیه اروپا ساز و کار جدید اینستکس را جهت عملیاتی شدن معامله با ایران راه اندازی نموده است.

چکیده ای از صحبت های آقای عراقچی در رابطه اینستکس :

  • این سازوکار برای کالاهای تحریمی طراحی شده است.
  • ممکن است شروع کار با کالاهای غیرتحریمی باشد تا یک الگویی برای پرداخت و دریافت شکل بگیرد، ولی اصولا سازوکار برای کالاهای تحریمی مفید خواهد بود.
  • هدف این سازوکار این است که مجموعه دریافت و پرداخت‌های ایران با اروپا یعنی صادرات و واردات ما همه مجموعا، وارد این سازوکار شود و از طریق آن انجام شود و سازوکار مشابهی در ایران به لحاظ ریالی شکل بگیرد.
  • این باعث می‌شود شرکت‌هایی که مایل به کار تجاری با ایران باشند تبادلات مالی خود را از طریق این سازوکار انجام دهند.
  • این قدم اول است که با ایجاد یک کانال بانکی بقیه فعالیت‌ها هم می‌تواند آغاز شود.
  • این طور که به ما گفتند سازوکار ویژه مالی رسما بعدازظهر امروز (پنجشنبه) توسط سه کشور اروپایی اعلام خواهد شد.

با توجه به ساز و کار طراحی شده در  INSTEX و توانایی های متخصصین گمرک در شرکت پرشین تجارت دوان، واردات کالاهای تحریم شده صنعت دارویی و پزشکی، نساجی، پلاستیک، تولیدی و ترخیص کالاهای الکترونیکی و مکانیکی از مرزهای همسایه و از طریق سایر کشورها به ایران قابل انجام است.

برای دریافت اطلاعات دقیق تر با مشاورین ما تماس بگیرید : ۰۲۱۷۷۲۲۲۴۱۵ – ۰۹۱۲۲۱۰۳۴۳۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *