بهترین روش واردات از چین چه راهی است؟

مراحل انجام یک خرید خارجی – واردات

بهترین روش واردات از چین ; ایران دارای گمرکات، بنادر و فرودگاه‌های مختلفی در جهت صادرات و واردات کالا بوده و آمارها نشان می‌دهد بیشترین میزان واردت کالا از این کشور شرق آسیا از برخی گمرکات خاص صورت گرفته است. به طوری که در چند ماهه نخست سال جاری، بیشترین میزان واردات از گمرک منطقه ویژه شهید رجایی به میزان بیش از ۲۰۱ میلیون دلار بوده است. از جمله گمرکات مهم در تجارت با چین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • بندر امام خمینی (ره)
  • منطقه آزاد تجاری چابهار
  • منطقه ویژه بوشهر ۱ 
  • غرب تهران 
  • گمرک منطقه ویژه شهید رجایی
  • فرودگاه امام خمینی (ره)
  • منطقه ویژه اقتصادی بم 
  • تهران امور واردات 

برای تجارت با کشور مذکور می‌توان به روش‌های مختلف دریایی، هوایی و زمینی اقدام کرد که در میان گمرکات فوق هر سه این روش‌ها وجود دارند. انتخاب هر کدام از این روش‌ها بسته به میزان هزینه، نوع کالا و هزینه‌های حمل کالا دارد. به عنوان مثال، امکان دارد برخی از کالاهایی که مواد غذایی و خوراکی هستند زودتر به کشور وارد شوند، در حالی که پاره‌ دیگری از کالاها اینگونه نیستند. 

مشاوره واردات از چین 

پیچیدگی قوانین و مقررات تجاری، تغییر مداوم این قوانین، شرایط فرهنگی، سیاسی و اقتصادی حاکم بر کشور چین باعث شده تا تجارت با آن نیازمند توانایی‌ها و مهارت‌های مختلفی باشد. از طرفی این کشور به عنوان یک تافته جدا بافته در نظام سیاسی و اقتصادی جهان به شمار می‌رود و بسیاری از ویژگی‌ها و اصول حاکم بر بسیاری از کشورهای جهان بر این منطقه صدق نمی‌کند. این ویژگی‌ها باعث شده تا بسیاری از تجار و فعالان اقتصادی از مشاوره صادرات و واردات در این زمینه بهره بگیرند. برای این کار چندین روش را می‌توان در پیش گرفت. 

سفارت‌خانه‌ها و سرکنسولگری‌ها

 ایران دارای چندین سرکنسولگری و رایزن بازرگانی در استان‌ها و مناطق مختلف چین بوده که معمولا بازرگانان و تجار می‌توانند با مراجعه به آنها در خصوص مشکلات تجاری خود و همچنین روش‌های تجارت با این کشور رایزنی کنند. معمولا این مراکز دارای برخی کارشناسان اقتصادی و بازرگانی بوده که قادر هستند در خصوص روش‌های تجارت با این کشور اطلاعات خوبی ارائه دهند. از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • سفارت ایران در پکن 
  • سرکنسولگری ایران در شانگهای 
  • رایزن بازرگانی ایران در شانگهای 
  • سفارت چین در تهران 
  • سرکنسولگری ایران در گوانجو 
  • رایزن بازرگانی ایران در پکن 

 شرکت‌ مشاوره صادرات واردات 

برخی ترجیح می‌دهند تا از شرکت‌های مشاوره در خصوص انجام امور تجارت و بازرگانی استفاده کنند. معمولا شرکت‌های مختلفی در داخل ایران یا سایر کشورهای مورد نظر وجود دارند که می‌توان در خصوص واردات کالا یا سایر فعالیت‌های بازرگانی از آنها مشورت گرفت. 

با وجود روش‌های متعدد برای گرفتن مشاوره واردات از چین، اما هر کدام از آنها دارای ایراداتی هستند که معمولا فرایند گرفتن مشاوره را بسیار طولانی می‌کند. این در حالی است که معمولا تجار و بازرگانان نیاز دارند تا با روش‌های سریع‌تر مشورت بگیرند. ضمن آنکه دریافت مشاوره از چنین مراکز و موسساتی خصوصا مراکز دولتی از قبیل سرکنسولگری‌ها، معمولا دارای بروکراسی شدید اداری است. به گونه‌ای که غالبا بدون داشتن ارتباطات گسترده گرفتن مشاوره میسر نخواهد بود. از طرف دیگر شرکت‌های مشاوره نیز معمولا هزینه‌های سنگینی را بابت ارائه خدمات درخواست می‌کنند. 

با این حال، در چند سال اخیر به واسطه رشد تکنولوژی روش‌های متعدد دیگری برای دریافت مشاوره کسب‌وکار تلفنی، حضوری و رایگان به وجود آمده که صادرات و واردات نیز می‌تواند بخش مهمی از آن باشد. سرعت، هزینه کم و دسترسی به مشاوران مختلف از مزیت این روش‌ها محسوب می‌شود. شما با گرفتن مشاوره از شرکت داده کاوی پرشیا میتوانید با بهترین روش واردات از چین آشنا شوید و از ما کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید :
واردات جزئی از چین
وضعیت واردات از چین به چه صورت است؟
ترخیص کالا از چین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *