اقتصاد آلمان

مقررات بازرگانی کشور آلمان
نیروی کار بازار آلمان

نیروی کار بازار آلمان نیرویی متخصص و باتجربه است که با استفاده از سرمایه های بزرگ این کشور توانسته اند سطح نوآوری را بالا برده و سطح فساد را به پایین ترین حد ممکن برسانند.  این کشور دارای بزرگترین اقتصاد ملی در اروپا می باشد و با توجه به میزان بالای تولیدات که در این کشور صورت گرفته در سال ۲۰۰۹ کشور آلمان جزء چهارمین تولیدکنندگان بزرگ جهان معرفی شده است؛ این عوامل در کنار هم توانسته اهمیت تجارت با آلمان را بر همگان ثابت کند. نرخ بیکاری در این کشور حدود پنج دهم درصد بوده است و عرضه نیروی کار در آلمان در سال ۱۹۹۰ با کمبود روبرو بود. از این رو تعداد زیادی از مردم ترکیه و یوگسلاوی در این کشور به کار گرفته شده اند. یکی از عوامل دیگر که موجب شده است تجارت با آلمان برای دیگر کشورها مهم به شمار برود این است که حدود ۳۷ شرکت بزرگ و سرمایه دار دنیا در آلمان واقع شده و این موضوع در حالی است که تنها ۵۰۰ شرکت بزرگ در کل جهان وجود دارد.

صنایع مهم کشور آلمان

در سال ۲۰۰۹ کشور آلمان با بدترین شرایط اقتصادی رو به رو شده و گرفتار بدترین بحران اقتصادی در جهان بود. اما در دو دهه اخیر امور مالی این کشور سعی کرده تا کشور آلمان را به حالت درست خود برگرداند که اکنون این کشور جایگاه چهارم تولید ناخالص و سومین صادر کننده جهان به شمار می رود. مهم ترین صنایع کشور آلمان شامل آهن، فولاد، ذغال سنگ، سیمان، تجهیزات پزشکی، سوخت های معدنی، ابزار آلات صنعتی، مواد شیمیایی، غذا و نوشیدنی، نساجی، پلاستیک، تولیدات ماشینی الکترونیک، خودرو و همچنین واگن سازی می باشد.

از طرفی دیگر می توان تکنولوژی ارتباطات، مواد دارویی، کشتی سازی، صنایع هوایی و فضایی و ابزارآلات صنعتی را از دیگر صنایع مهم در این کشور نام برد. علاوه بر این مهم ترین ذخایر طبیعی آلمان گاز طبیعی، الوار، اورانیوم، سنگ آهن، ذغال سنگ، لیگنایت، پتاس، مس، نمک و نیکل می باشد. محصولات کشاورزی که به صورت عمده در آلمان تولید می‌شود نیز شامل ذرت، گندم، سیب زمینی، چغندر، جو، انگور، حبوبات، گوشت، لبنیات و میوه رازک است.

بیشتر بخوانیم :
قوانین و حقوق گمرکی کشور آلمان
شرکت های برتر آلمانی در صادرات کالا
۱۰ کالای برتر کشور آلمان در صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *