تجارت با آفریقای جنوبی

تجارت با آفریقای جنوبی

قبل از تجارت با آفریقای جنوبی باید در مورد این کشور بیشتر اطلاعات کسب کنیم با ما همراه باشید برای آشنایی بیشتر.
آفریقای جنوبی کشوری است که در جنوب قاره آفریقا واقع شده و در میان ساحل های دو اقیانوس هند و اطلس جای گرفته است. تجارت با آفریقای جنوبی می تواند فرصت خوبی برای توسعه اقتصادی کشورهای دیگر از جمله ایران باشد. از این رو برآن شدیم اطلاعاتی را در این زمینه فراهم نموده تا برای افرادی که قصد تجارت با این کشور را دارند با کسب اطلاعات لازم با آگاهی بیشتری وارد مسیر تجارت شود.

اقتصاد آفریقای جنوبی

از جمله بازارهای جدیدی که در میان اقتصادهای بزرگ دنیا قرار گرفته است، آفریقای جنوبی می باشد. منابع طبیعی فراوانی که در این کشور قرار دارد سبب شده تا این منطقه جزء بازارهایی با درآمد متوسط به شمار آید. آفریقای جنوبی در بخش های مختلفی از جمله توسعه اقتصادی پیشرفته، امور مالی (مانند ارتباطات، انرژی، امور مالی و بازار بورس) و همچنین با دارا بودن زیربنای مدرن لجستیکی در زمینه توزیع کالا فرصت خوبی را برای تجارت رقم خواهد زد. 

یکی از ویژگی های مهم اقتصاد آفریقای جنوبی این است که این اقتصاد دوگانگی ویژه ای دارد. به این معنا که اقتصاد این منطقه از یک سو تولیدی و صنعتی در میان کشورهای پیشرفته بوده و از دیگر سو با دارا بودن زیرساخت های مهم از شاخص های مربوط به کشورهای در حال توسعه بهره می برد.

اقتصاد آفریقای جنوبی بر چه اساسی می باشد؟

اقتصاد کشور آفریقای جنوبی بر پایه تولید، معدن، خدمات و امور کشاورزی استوار می باشد. در این میان دولت این کشور تعهد دارد که زمینه های لازم برای شرایط بسیار مناسب سرمایه گذاری و اقتصاد بازار آزاد را نیز فراهم سازد. کشور آفریقای جنوبی در میان کشورهای فعال در سازمان تجارت جهانی قرار گرفته و کاهش تعرفه‌های مربوط به واردات را در دستور کار خود قرار داده است. به طوری که در سال ۲۰۰۵ این کشور توانست نرخ رشد را ۴ درصد و تورم ۵ درصد را به خوبی سازمان دهی کند.

در کشور آفریقای جنوبی به دلیل کاهش محدودیت در پرداخت‌ها به لحاظ بالا بودن تراز و سطح تجاری این کشور، اقتصاد داخلی رشد بسیار خوبی داشته است. این کشور توانسته است در بین کشورهایی که دارای بازار نوظهور اقتصادی در سطح جهانی هستند خود را به خوبی بالا بکشد و هم اکنون به عنوان یکی از نمونه های موفق در این زمینه شناخته شده شود. این کشور از ساختار مالی پیشرفته ای بهره می برد، به طوری که بازار بورس آفریقای جنوبی به لحاظ سرمایه گذاری بورس کلان، در رتبه هفدهم جهان قرار گرفته است.

بانک مرکزی کشور آفریقای جنوبی توانسته مشابه بانک های مرکزی کشورهای پیشرفته عهده دار نرخ بهره و کنترل نقدینگی نیز شود. دولت این کشور در تلاش است که محدودیت‌ها را حذف کرده و ارز خارجی را کنترل نماید. این موضوع شامل حال افراد مقیم در این کشور می شود.

بیشتر بخوانیم :
حجم مبادلات ایران و آفریقای جنوبی
شاخص های اقتصادی آفریفای جنوبی
مشكلات اساسی اقتصاد آفریقای جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *